10 Jul 2020 00:07 | 31 Jul 2020 00:07
Problem med tv-box
Under torsdagen gjordes en kanalomläggning för att uppdatera Viasats kanaler. En del kunder har efter omläggningen fått problem med sin box och kan inte få in tv-kanalerna. Får att åtgärda problemet behövs en fabriksåterställning göras. Nedan följer en guide för återställning av respektive box.
DILOG DC-235HD
- Tryck på Meny-knappen, sitter snett till vänster på fjärrkontrollen.
- Välj System och tryck på OK-knappen på fjärrkontrollen.
- Välj Fabriksinställning och tryck på OK-knappen på fjärrkontrollen.
- Välj Fabriksåterställning och tryck höger två gånger.
- Välj Fabriksinställning och tryck på OK-knappen på fjärrkontrollen.
- Nu startar boxen om.
- Välj önskat språk och tryck tre gånger på OK-knappen på fjärrkontrollen.
- Kontrollera att Logisk kanal är valt.
- Tryck tryck på OK-knappen på fjärrkontrollen.
- Kanalsökning påbörjas.
- Tryck på OK-knappen på fjärrkontrollen för att spara kanalerna.
- Nu ska boxen fungera igen.
DILOG DC-280HD
- Tryck på Meny-knappen, sitter snett till vänster på fjärrkontrollen.
- Välj System och tryck på OK-knappen på fjärrkontrollen.
- Välj Fabriksinställning och tryck på OK-knappen på fjärrkontrollen.
- Välj Fabriksåterställning och tryck höger två gånger.
- Välj Fabriksinställning och tryck på OK-knappen på fjärrkontrollen.
- Nu startar boxen om.
- Välj önskat språk och tryck tre gånger på OK-knappen på fjärrkontrollen.
- Välj Automatisk kanalsökning och tryck två gånger på OK-knappen på fjärrkontrollen.
- Kanalsökning påbörjas.
- Tryck på OK-knappen på fjärrkontrollen för att spara kanalerna.
- Nu ska boxen fungera igen.