10 Jul 2020 00:07 | 31 Jul 2020 00:07

Problem med tv-box

Under torsdagen gjordes en kanalomläggning för att uppdatera Viasats kanaler. En del kunder har efter omläggningen fått problem med sin box och kan inte få in tv-kanalerna. Får att åtgärda problemet behövs en fabriksåterställning göras. Nedan följer en guide  för återställning av respektive box.


DILOG DC-235HD

  1. Tryck på Meny-knappen, sitter snett till vänster på fjärrkontrollen.


     
  2. Välj System och tryck på OK-knappen på fjärrkontrollen.
  3. Välj Fabriksinställning och tryck på OK-knappen på fjärrkontrollen.
  4. Välj Fabriksåterställning och tryck höger två gånger.
  5. Välj Fabriksinställning och tryck på OK-knappen på fjärrkontrollen.


     
  6. Nu startar boxen om.
  7. Välj önskat språk och tryck tre gånger på OK-knappen på fjärrkontrollen.
  8. Kontrollera att Logisk kanal är valt.


     
  9. Tryck tryck på OK-knappen på fjärrkontrollen.


     
  10. Kanalsökning påbörjas.


     
  11. Tryck på OK-knappen på fjärrkontrollen för att spara kanalerna.
  12. Nu ska boxen fungera igen.

 

DILOG DC-280HD

  1. Tryck på Meny-knappen, sitter snett till vänster på fjärrkontrollen.


     
  2. Välj System och tryck på OK-knappen på fjärrkontrollen.
  3. Välj Fabriksinställning och tryck på OK-knappen på fjärrkontrollen.
  4. Välj Fabriksåterställning och tryck höger två gånger.
  5. Välj Fabriksinställning och tryck på OK-knappen på fjärrkontrollen.


     
  6. Nu startar boxen om.
  7. Välj önskat språk och tryck tre gånger på OK-knappen på fjärrkontrollen.


     
  8. Välj Automatisk kanalsökning och tryck två gånger på OK-knappen på fjärrkontrollen.


     
  9. Kanalsökning påbörjas.


     
  10. Tryck på OK-knappen på fjärrkontrollen för att spara kanalerna.
  11. Nu ska boxen fungera igen.

Aktuella driftstörningar